"מקווה שזה לא בעייתי שיהודי אמיד יתחייב להקים מקווה בפריפריה"

במסגרת המיזם אנחנו ממפים את כל הקברים. מועצת בתי העלמין בחיפה כבר עשתה פיילוט ראשון וזה עובד. אתה מקיש את השם ומכמת את הנתונים על פי ת.ז. ותאריך פטירה וכדו' ואתה מקבל ניווט עד לקבר עצמו כולל פרקי התהילים על פי אותיות 'נשמה' של הנפטר
עמית דניאל No Comments on "מקווה שזה לא בעייתי שיהודי אמיד יתחייב להקים מקווה בפריפריה"

ליאור אשכנזי מספר על האפליקציה החדשה שפתחו במשרד לשירותי דת • השר אזולאי מספר על המהפכה הדיגיטלית במשרד ועל הביקור הקצר בסין • תכירו את האפליקציה החדשה שתנווט את הדרך עד ל..קבר • וגם: איך הגיעה שירת היום למשרד?

במסגרת המיזם אנחנו ממפים את כל הקברים. מועצת בתי העלמין בחיפה כבר עשתה פיילוט ראשון וזה עובד. אתה מקיש את השם ומכמת את הנתונים על פי ת.ז. ותאריך פטירה וכדו' ואתה מקבל ניווט עד לקבר עצמו כולל פרקי התהילים על פי אותיות 'נשמה' של הנפטר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טוקר הציע לקרוא לזה 'וויז"ל' ומי שאמון על הפיתוח של זה העניק לזה סלוגן 'הגעת ליעד הסופי, בהחלט'. אתם שואלים במה מדובר? אז ככה. פיתוח חדש של המשרד לשירותי דת מציע שירות ניווט עד לקבר יקירכם כולל השמיניות שצריך לקרוא באזכרה ואותיות 'נשמה' לפי שמו של הנפטר. השירות כרגע מוצג כפיילוט ובסיומו הוא יכלול אפילו תמונה של המצבה ושכלולים נוספים.

בתכנית "זמן אוויר" שוחח מנחם טוקר עם מנהל אגף הפיתוח והסייבר במשרד לשירותי דת, ליאור אשכנזי, שסיפר על המיזם ועל מה שצפויה לכלול בתוכה 'הדיגיטציה', כלשונו, שעוברת על שירותי הדת בישראל.

"פיתחנו כבר את 'שירת הים' שזו מערכת נישואין דיגיטלית ומשוכללת יש גם מערכת כשרות שהולכת לצאת והמיזם עליו אנחנו מדברים הוא שירות 'עד לקבר'" אומר ליאור "במסגרת המיזם אנחנו ממפים את כל הקברים. מועצת בתי העלמין בחיפה כבר עשתה פיילוט ראשון וזה עובד. אתה מקיש את השם ומכמת את הנתונים על פי ת.ז. ותאריך פטירה וכדו' ואתה מקבל ניווט עד לקבר עצמו כולל פרקי התהילים על פי אותיות 'נשמה' של הנפטר" הוא מספר ומוסיף "אנחנו עובדים גם על אפשרות שיתוף כך שכולם יקבלו את המשניות של אותיות הנפטר. בעצם, לקחנו את שירותי הדת ועשינו להם דיגיטציה".

בשלב זה הצטרף לשיחה השר לענייני דת, ח"כ דוד אזולאי שראה לנכון לציין לשבח את עבודתו של אשכנזי ואמר "ליאור עושה עבודת קודש". השר התייחס למהפכת הדיגיטציה שעוברת על שירותי הדת שתחת פיקוח משרדו ואמר "אני חושב שהדברים נעשים בצורה שקטה. עם ישראל ירגיש לאט לאט את המשרד לשירותי דת. ליאור עושה עבודת קודש ועבודה מקצועית. מזמן לא היה דבר כזה באף משרד ממשלתי. בלחיצת כפתור יהיה אפשר לקבל מענה לכל שירותי הדת" אמר והוסיף בחיוך "ליאור מגלה את כל הסודות". על השירות החדש אמר השר "אחד הדברים שעשינו עכשיו זה שאדם יוצא מהבית, מזין בפלאפון נתונים ומגיע עד לקבר של הנפטר ומקבל את המשניות שצריך לקרוא על הקבר"

השר דיבר על חוסר הפרגון שיש כלפי משרדו ואמר "מי שרוצה לפרגן למשרד לשירותי דת, יכול לעשות את זה אבל יש כאלו שלא מפרגנים, יש כאלה שתמיד יש להם ביקורת" אמר השר וסיפר על מטרתו בהנגשת כל שירותי הדת "המטרה שלי היא שתהיה הנגשה לאזרח הקטן. איפה יש מקווה, בית כנסת וכו' וב"ה אנחנו צועדים עם המודרנה בכל מקום, בכל אתר והכל למען שירותי הדת במדינת ישראל".

השר אזולאי הוסיף בחיוך "עד תחית המתים אנחנו מסודרים" וליאור הוסיף "באמת מגיע הכבוד הראוי לכב' השר שנותן יד חופשית לעשות את הדיגיטציה הזו בכל שירתי הדת".

בהמשך שוחח טוקר עם השר אזולאי על נסיעתו הקצרה לסין בסוף השבוע האחרון והשר סיפר "אכן. נסעתי ביום חמישי וחזרתי אתמול (ראשון), זה מה שנקרא קצר, תכליתי ויעיל. הייתי אמור לצאת לשבוע ימים במסגרת הזמנה של הקהילה היהודית ולהיפגש עם גורמים ממשלתיים. אך מכיוון שחשבו שכמה הצבעות חשובות יהיו ביום רביעי האחרון, לא יצאתי בשני. בסוף נדחתה ההצבעה וטסתי ברביעי, נחתתי בחמישי ובשבץ שהיתי בקהילה היהודית. היתה שבת מדהימה בקהילה בה התארחתי אצל הרב מעודד. אווירה נפלאה, אנשים באים מכל קצוות העולם ומקבלים אווירה יהודית של שבת. שיעורים, קידוש ותפילות. אחד הדברים הטובים שעשיתי בשבת ואני מקווה שזה לא בעייתי זה שדאגנו שיהודי אמיד יתחייב להקים מקווה באחד מיישובי הפריפריה. הנסיעה היתה שווה רק בשביל זה" אומר השר.

האזינו:



0 תגובות